Frotté från Marimekko



Det är ränder i alla tjocklekar, åt alla håll hos Marimekko i vår. Ett smakprov är de här underbara frottéhanddukarna i mönstret Nimikko som man blir glad bara av att se på. Själv letade jag som besatt efter snyggt solgula handdukar för ett tag sedan. Jag hittade inget som föll i mig helt i smaken, men nu vet jag vad jag borde ha väntat på.
 
Faller inte gult och grönt dig i smaken så finns Nimikko och lillebror Ujo i ett stort urval andra färger, och storlekar. Det bästa är trots allt kvalitén och tjockleken hos de här riktiga trotjänarna.
Mönsterdesignern är vår omtyckta Kristina Isola, och är du ute efter tunnare ränder så är det Fujiwo Ishimotos Ujo-kollektion du ska kika efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0