Vinn temuggar från Höganäs Keramik



Det är tävlingsdags igen!
Nästa torsdag, 3/11, utser vi en värdig vinnare till fyra temuggar från Höganäs. Vinnaren väljer själv färg, eller färger för den som vågar mixa.

För att delta ska du dela tävlingsinlägget på Facebook, svara på frågan nedan i en kommentar här på bloggen, och med några meningar berätta vad du gillar bäst med hösten. Sätt igång och lek med orden! Dikta, rimma eller vitsa, du bestämmer helt själv.

Vem, eller vilka, har designat dessa muggar?

Kom ihåg att skriva ditt namn i kommentaren, så att vi kan hitta dig på Facebook! Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej .. Front har designat dessa muggar



MVH Anna Ring

2011-10-26 @ 15:45:27
Postat av: Gertrude Lund



Hösten med sin friska luft och fina färger

då vill jag tända ljus och te i mig bäljer

Tänk om man kunde vinna muggar och sånt

som är designat av front



Gertrude Lund mixade färger om jag vinner =)

2011-10-26 @ 16:30:14
Postat av: Åsa Strömqvist

Rätt svar:

Designgruppen Front



Det bästa med hösten är... att plantera vårlökarna för att sedan tycka att det är mysigt att koppla av i soffan med en kopp te och en bok!

Hopp om ljusare tider samtidigt som jag njuter av nuet!

2011-10-26 @ 19:00:07
Postat av: Jeanette

Designgruppen Front



Trädens mångfasetterade färgpalett

gör testunden vid brasan komplett

2011-10-26 @ 19:38:49
Postat av: Sandra M Larsson

Designgruppen Front har designat.



Mitt första möte med hösten var nittonhundrasjuttiotre,

när jag efter nio månader och många värkar äntligen gjorde entré. Sedan dess har alltid hösten varit min favorit och jag har mitt i sommaren alltid längtat dit. Hösten betyder slutet på sommarens allergier

och alla jobbiga getingfobier. Den klara luften gör att man andas lättare igen, därför räknar jag numera hösten som min bästa vän.För att inte tala om att hösten innebär paket och tårta och en dag som bara är min, ännu bättre blir det om jag i dessa vackra koppar får njuta mitt koffein.

2011-10-26 @ 19:48:30
Postat av: Susanne Rydén

Underbara färger och skön stil/form. Det bästa med hösten är den härliga luften, vara ute i naturen och bara strosa omkring. Komma in i värmen och ta fram den snygga Höganäs koppen som designgruppen Front har gjort och dricka ett gott te i och bara mysa i soffan.

2011-10-26 @ 20:17:24
Postat av: Maria Eriksson

Med snygga muggar i läckra färger designade av Front känns höstmörkret inte så mörkt längre.

2011-10-27 @ 00:18:48
Postat av: Susanne L G

Mitt svar är Designgruppen Front.



Jag älskar hösten....utav hela mitt hjärta! :)



För då är det äntligen slut på säsongen,

ivarjefall för den här gången!

Nu kan jag vara hemma igen och dona och fixa,

med inredning, skriverier och med bilder trixa.

För alla som känner mej, är det ingen hemlighet,

att jag gillar ordet ledighet!!



2011-10-27 @ 16:25:43
Postat av: Agneta Johansson

Designgruppan Front.



Jag gillar hösten för den klara och fins luften samt de härliga färgerna i naturen. Jag gillar den ockaå för att då får man sätt sig i soffan och kura med massor av tända ljus.

2011-10-27 @ 16:50:36
Postat av: Josefin Blomdahl

Svar: Designgruppen Front har designat muggarna



Nu vi klockan ställt tillbaka, och hösten är här.

Nu mörkret falla, och vindarna vina.

Nu har kylan kommit i varje hem, för att få oss att deppa, men känn på den! Med muggar i från Front´s design vi aldrig bli någon ensamvarg.

Besök vi få varje dag, för att dricka och njuta ur muggar så bra.



Josefin Blomdahl

Sollidenvägen 42

83143 Östersund

2011-10-30 @ 19:45:21
Postat av: Kornelia Wall

Designgruppen Front har designat muggarna.



Hösten är en mysig tid när man bonar om sitt hus, med brasa och många tända ljus.

Vara ute och kratta löv i regnet som duggar,

sedan härligt att komma in och njuta av te i nya Höganäs-muggar.



Hälsningar

Kornelia Wall

2011-10-30 @ 21:32:28
Postat av: Maritta Fredriksson

Design av designgruppen Front.



Hösten är här, visst är det underbart!

Med såna vackra muggar i min hand mår jag kanon, såklart!

Jag älskar den tidiga hösten med svampplock och alla härliga färger i träden och på marken. Nu är det mörkt och man tänder alla ljusen, vintern är på ingång och då tar vi en tur på sparken=)

2011-10-30 @ 22:02:54
URL: http://storgrytan.blogspot.se
Postat av: Maria

Senhösten och vintertiden är kommen vilket brukar betyda "tråk" med mörkare kvällar. Men som småbarnsförälder betyder det en extra timme på morgonen som man kan ta vara på och slippa morgonstressen!



Och inte kan man väl ha för många koppar/muggar!!!



2011-10-31 @ 10:44:43
URL: http://vattenbubblan.blogspot.com
Postat av: Inga-Lill

Hösten finns för nedvarvning, lugnt och stilla, te och mys i en soffa framför eld och ljus. Ladda batterierna inför julens rabalder och vinterns aktiviteter.

2011-10-31 @ 11:41:41
Postat av: Front heter designgruppen/Lillan

Fronts mysiga muggar

fylls med uppiggande te

vi goda kakor tuggar

mera höst om jag får be!

2011-10-31 @ 11:54:14
Postat av: Kristina Karlsson Fd Magnusson



Designgruppen Front som består av Anna Lindgren, Sofia Lagerkvist och Charlotte von der Lancken har designat dessa fantastiska muggar!



I vår familj finns ett talessätt,

"hösten är sommarens efterrätt"!



Kristina Karlsson Fd Magnusson

2011-11-02 @ 21:44:50
Postat av: Micke



Hej! Delat och gillar på FB, Mikael Karlsson

Svaret är designgruppen Front. Anna Lindgren, Charlotte von der Lancken och Sofia Lagerkvist



Där asfalt slutar och grusväg tar vid,

har familjen sitt bo - där finner vi frid.

Huset står ensligt vid skog och vid sjö,

i en vacker och färggrann norrlandsmiljö.



Fyra äro årstiderna - alla har något vackert över sig,

men hösten är extra speciell om ni frågar mig.



Familjen ger sig ut i naturen - sånt gör en glad,

picknick med ostsmörgås och varm choklad.

Vi grillar korv och plockar trattkantareller,

som vi sedan framåt kvällen på vedspisen förväller.



Vi njuter av friska luften och alla färgrika kontraster,

myser framför öppna spisen och brasans knaster.

Raggsockor, varma soppor med nybakat bröd,

fantastiska - underbara - färgrika höstglöd!



2011-11-02 @ 22:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0