"Här sitter jag och känner in rummet"

 
Jag gjorde en ernst häromdagen. Jag lät gräset kittla mina tår, dinglade med fötterna från balkongen och gick barfota flera timmar. Någon sa för ett tag sedan att det inte finns något som går upp emot att släppa fötterna fria efter en hel vinter, och ja, det kanske är så. Åtminstone skulle väl svaret bli så om man frågade Ernst Kirchsteiger.
 
En mysfarbror som kanske mest kommer vara ihågkommen för sina alla citat om hundra år. "Färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst", "här sitter jag och känner in rummet" och "man måste se kuddarna som en orkester?" är bara några av hans många uttryck. Man måste se charmen i dem, och som det verkar så gör man det helt och fullt eller inte alls. Vad tycker ni?
 
Hur som helst har Färg&Form en konceptserie designad av självaste Ernst, i äkta och äkta material och ett enkelt formspråk. Vi har krukor, muggar, brickor och trädgårdspoesi på Hamngatan 10. Välkommen in!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0