Vårens tema på Formex är "Fresh"

 
Med ett nytt år är det mycket som står för dörren. Vi ser fram emot den nya säsongen och alla trender som kommer med den. Jag väntar redan spänt på de första värmande vårstrålarna som ska få ingjuta lite energi i min ganska vintertrötta kropp, och jag  fick försmak när jag var påväg hem från stan igår. Solen som lyste med sin frånvaro under hela 2012 har aldrig varit mer välkommen.
 
Det är just det här ljuset som blir temat för säsongens Formex som äger rum till veckan. I temat "fresh" ligger fokus på det här moderna ljuset som speglar både naturens och vårt egna behov av nystart nu när vintermörkret sakta avtar. Vi dras liksom under fjolåret, och kanske än mer, åt naturmaterial som trärent och rotting. Tillsammans med mönstrade textilier som en upplyftande färgklick ger naturtrenden oss precis vad vi behöver, en harmonisk kombination av lugn och energikickar. Vi bjuder in snälla sorbetfärger i hemmet den här våren, i en look som är romantisk men lagom avskalad i nordisk anda, naiv och sofistikerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0