Anettes Frukostflingor



Jag är en riktig frukostmänniska, och tycker att frukosten kan vara den bästa stunden på dagen ibland. Speciellt om den är hemmagjord och avnjuts en ledig morgon, utan stress och gärna med gott sällskap.
Innan Pia gick på semester lämnade hon över ett litet müslirecept som ni äntligen ska få ta del av, efter att det samlat damm på mitt skrivbord några veckor. Köpt müsli innehåller ju oftast inte mycket mer än havregryn, så nu vet jag vad jag ska ägna min kväll åt. Allt för att få njuta länge imorgon.
Ha en fortsatt trevlig helg så kanske vi ses till veckan!
 
Blandas i bunke:
  • 12 dl havregryn
  • 50 gr solrosfrön
  • 1.5 dl hackade nötter
  • 2 dl vetegroddar
  • 3 dl kokosflingor
  • 25 gr sesamfrön
  • 2 dl råsocker

 

Blandas i det torra:
  • 1,5 vatten
  • 1,5 dl olja
  • 0,5 tsk vaniljessens
  • 0,5 tsk salt

 

Rosta i långpanmna, 20 minuter i 200 grader.

Trackback
RSS 2.0